Longboard Terimleri

A

Abec: Annular Bearing Engineering Comittee olarak adlandırılan abec rulmanların ne kadar devir üretim toleransı olduğunu anlatan bir terimdir. Bones markası rulmanlarında abec değeri kullanmaz onun yerine Rpm kullanır, Abec 11 bir sayı değil tamamen bir marka adıdır bu nedenle Extreme Sporlardaki etkisi aslında farklıdır, rulman alırken abec sayısından önce marka ve yapısal özellikler göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Rulman devir üretimine ”Abec” denir.

Abec Rating: Abec Rating sistemi rulman derecelendirmede tek sayılar (1, 3, 5, 7, 9) üstünden kullanılır. Sayı arttıkça hız oranıda artmaktadır. rulman derecelendirmesine ”Abec Raiting” denir.

Air Braking: Longboard’la yokuştan aşağı inerken 2 tekerin manuel pozisyonunda yapılan slide şekline ”Air Braking” denir.

Angled Risers: Tahta ve Truck arasına koyulan, plastik veya tahta’dan oluşan truck açısını değiştirmede işe yarayan Riser Pad’lere ”Angled Risers” denir.

Axle Nuts: Trucklardaki Hangar’lerin uçlarındaki tekerin girdiği ince çubuklara axle denir. Bu çubuğun içine giren tekeri tutmaya yarayan somuna ”Axle Nuts” denir.

B

Barrel Bushing: Genellikle Downhill sporcularının tercih ettiği silindire benzeyen bushinglere ”Barrel Bushing” denir.

Baseplate: Tahtayla truck sisteminin bağlandığı ve king ping demirinin bağlı olduğu taban plakasına ”Base Plate” denir.

Back Side: Eğer regular (sol ayak önde) kayıyorsanız sol tarafınız backside’ınız olur, goofy (sağ ayak önde) kayıyorsanız sağ tarafınız backside’ınız olur. Yapılan bir hareketin (önde olan ayağınıza bağlı olarak) sırtınızdan tarafa yani arkanıza doğru yapılan harekete “Back Side” denir.

Bushing: Türkiye’de domates olarak bilinen, truck hangar’ı ve base plate arasında dönüş yapabilmemize yardımcı olan 1 pakette 2 adet bulunan ancak Longboard için dikkat etmeniz gereken 1 truck için 2 yani toplamda 4 adete ihtiyacınız olan plastiklere ”Bushing” denir.

Bearing Spacers: Tekerleklerin iç kısmında Bearing (rulmanları) sabitlemeye yarayan silindir şeklindeki halkalardır. Bazı Bearing’ler (rulmanlar) kendiliğinden spacer’lı olabilir, yarım şekilde kesilmiş halkaları Bearing (rulman) iç kısmında birleştirdiğiniz tam bir bearing spacers halini alır. Bearing(rulman) dönerken sıkışıp hasar almasını ve rahat şekilde dönmesini sağlayan küçük demir halkalara ”Bearing Spacers” denir.

Bowl: Skatepark’larda gördüğümüz büyük çanak şeklindeki havuzlardır. Normal havuzlara oranlara daha kapsamlı ve geniş olan havuzlara ”Bowl” denir.

C

Camber: Tahtanız eğer yukarı doğru meyilli ise buna camber denir üstüne çıkınca tahtanız düzleşir. Bu tarz tahtalara ”Camber” denir.

Cruiser: Longboard’unuzu alın A noktasından B noktasına kayın işte ona biz kendi aramızda crusing yaptı diyoruz. Aynı zamanda Longboard tarzıdır bir çok longboard tarzının alt kategorisi olarakta kabul edilmektedir. Cruiser tarzında daha çok sörf’teki gibi carve hareketleri yaparsın ve ona göre hafif genelde bamboo ağacı tahtaların kullandığı modeller ön plandadır. Gezinti amaçlı kullanılan Longboard’lara ”Cruiser” denir.

Concave: Tahtanızın içbükey şeklindeki halidir. Kenarlar iç tarafa göre daha yukardadır bu şekilde olması tahtanızı daha iyi kavramamız ve hareket yaparken bize yardımcı olmamızı sağlar bu şekle ”Concave” denir.

Cone: Koni şekilde olmaları genellikle Freestyle, Dance ve özellikle Cruiser tarzıyla ilgilenen sporcuların vazgeçilmezi denebilir çünkü daha trucklarınızla daha rahat dönüşler sağlayabilirsiniz. Koni şekildeki Bushinglere ”Cone” denir.

Core: Tekerlek içindeki çekirdeğe benzeyen rulmanları tutan içindeki yataklara ”Core” denir.

Contact Patch: Contact Patch mesafesi arttıkça gidilen mesefa artar ancak dönüşler zorlaşır kısaldıkça tam tersidir. Tekerleklerinin yere temas ettiği uzunluğa ”Contact Patch” denir.

Center Set: Tekerleklerin Rulmanlarının, tekerin içinde tam ortada durmasına ”Center Set” denir.

Cup Washers: Bushinglerin hasar almasını engeller. Bushinglerin üstünde bulunan metal kapak şeklinde olan koruyucu kapaklara ”Cup Washers” denir

Crown: Rulman bilyalarını aynı hizada tutmaya yarayan rulman içindeki parçaya ”Crown” denir.

D

Dancing: Longboard’un tarzları arasındadır. Longboard üstünde adeta dans yapıyormuş gibi görülen mesela pirouette gibi aslında dansta kullanılan hareketleri Longboard üzerinde yaptığımız hareketlere ”Dancing” denir.

Downhill: Down Aşağı ve Hill Tepe yani Tepelerden, Dağlardan veya dik yokuşlardan özgürce indiğin zaman downhill yapmış oluyorsun. Longboard’un en çok özenilen tarzlarından biridir. Oldukça tehlikeli ve koruma ekipmanları kullanmak şarttır, eğer kullanmazsan bedeli hayatın olabilir! Çıkılan hızlar iyi bir sporcunun ortalama 70km diyelim düştüğünde tehlikesini sen düşün artık. Longboard’umuzla yüksek hızlara çıktığımız tarza ”Downhill” denir.

Deck Leverage: Tahtanız yerden yükseldikçe hakimiyeti azalacaktır. Yeni başlayanlar genellikle Drop Through modelleri tercih etme nedeni tahtanın yere daha yakın olmasıdır. Tahtamızın yerden olan yüksekliğine ”Deck Leverage” denir.

Drifting: Sporcunun ağırlığını manipüle ettiği ve dengelediği çok kontrollü bir dönüştür. Bütün yol boyunca hızı kontrol etmek isteyen sporcular için vazgeçilmez harekete ”Drifting” denir

Drop Through: Tahtamızın için geçmeli truckların bağlandığı, deck leverage’in diğer tahtalara göre daha çok yere yakın olduğu ve wheelbite riskinin en az olduğu Longboard’lara ”Drop Through” denir.

Drop Deck: Truckların içten geçmediği ancak yine drop through deckler kadar Deck Leverage’lerinin yere yakın olduğu, genellikle downhill sporcularının tercih ettiği ve başlangıç bakımından bir çok sporcunun stabilizasyonu bakımından tercih ettiği Longboard modellerine ”Drop Deck” denir.

Drop In: Herhangi bir rampadan veya herhangi bir spottan tahtamızın genellikle tail kısmını koyarak aşağı doğru sanki bir ağaç gibi yıkılıp indiğinizde yapmış olduğunuz bu inişe ”Drop In” denir.

Durometer: Longboard tekerlerinde sertlikleri ”A” harfiyle ölçülür. 78A standart sertlik olarak kabul edilir. Sertlik (A) arttıkça tekerlek sertleşir, sürtünmesi artar ve yere tutunması azalır. Sertlik azaldıkça yani tekerlek yumuşadıkça sertlik azalır, sürtünmesi azalır ve yere tutunması artar. Tekerleklerin sertliğiyle alakalı kullanılan terime ”Durometer” denir.

E

E – Kaykay: Adım atmadan elektrikli bir sistemin güç sarf etmeden bir noktadan diğer noktaya götüren longboard veya kaykaylara ”E – Kaykay” denir.

Effective Foot Platform (EFP): Longboard tahtamızın toplam ayakta durma alanına “Effective Foot Platform” denir.

Eliminator: Orijinal adı stimulatör, Downhill sporcularının kullandığı barrel bushinginin iç/orta kısmı daha etli daha yoğun olan versiyonuna verilen addır. İlk başta stimulatörler barrel gibi iş görür ama sporcu daha fazla yatmaya başladığı zaman sağa ya da sola direnci artar ve belli bir noktadan sonra hiç dönmemeye başlar (klasik Downhill barrel’in aksine) bunun sebebi ise stimülatör bushinginin ortasındaki ekstra yoğunluktur. Genellikle independant truck setlerinde ve downhill set uplarında görülen bu tip bushinglere “Eliminator” denir.

Elbow Pads: Dirsekleri korumak amaçlı üretilmiş sert plastik pad gibi koruma ekipmanlarına “Elbow Pads” denir.

F

Foot Bite: Longboard kayarken ayağımız tekere takılıp düşmesine, ayak ısırması diye adlandırdığımız terime “Foot Bite” denir.

Freeride: Longboard’un Tarzı olarak kabul edilir. Downhill’e göre daha çok slide hareketlerinin ve çeşitli manevralarının yoğunlukta olduğu inişlere ”Freeride” denir.

Freestyle: Longboard tarzları arasında en özgür ve yaratıcı tarzdır. Zaman geçtikçe sporcular yeni hareketler keşfedip takipçileriyle paylaşmaya başlamasıyla sonu olmayan bir hareket listesine sahip olan bu tarz için genellikle Tail ve Nose gibi tahta kısımlarının kick mesafeleri geniş olan tahtaların kullanıldığı kaykay hareketlerinin benzerlerinin yapıldığı tarza ”Freestyle” denir.

Front Side: Eğer regular (sol ayak önde) kayıyorsanız sağ tarafınız frontside’ınız olur, goofy (sağ ayak önde) kayıyorsanız sol tarafınız frontside’ınız olur. Yapılan bir hareketin (önde olan ayağınıza bağlı olarak) karnınızdan tarafa yani önünüze doğru yapılan harekete “Front Side” denir.

Flush Mount: Genellikle Downhill tahtalarında karşımıza çıkan Flush Mount şekildir. Tahtanızın truck kısımlarının içten geçmeli değil, içeri gömmeli bir sisteme sahip tahtalarına “Flush Mount” denir.

Foot Braking: Tahtamızı durdurmak için ters ayağımızı yere koyarak sürtünmesinden kaynaklı tahtamızı yavaşlatarak durdurmasına “Foot Braking” denir.

Flathead Bolts: Her vida tahtamıza uymadığı gibi bazı vidalar tahtamıza zarar verebilir. Longboard tahtamızın vidalarının genellikle düz şekilde olmasının nedeni aynı zamanda vidanın tahtanın sıkarken içine doğru girmesini engeller bu tarz vidalara “Flathead Bolts” denir.

Flat Washers: Bushinglerin hasar almasını engeller. Genellikle Downhill sporcularının tercihi ve kapak şeklinde olanlara göre bushinglerin parçalanmasını daha iyi önleyen ve bushinglerin üstünde bulunan metal düz şeklinde olan koruyucu kapaklara ”Flat Washers” denir

Flex: Longboard markaları genellikle kullanıcı kilosuna göre tahtaları esnekliklerine ayırır ve bunları flex1, flex2, flex3 gibi adlandırır. Tahtanızın esnekliğine “Flex” denir.

Full Cut Helmet: Çenemizin boşta olduğu ancak yarım kasklara göre yan kısımların daha geniş şekilde koruyan şekilde üretilmiş kasklara “Full Cut Helmet” denir.

Full Face Helmet: Çenemizden kafamıza kadar kaplayan kasklara “Full Face Helmet” denir.

G

Gas Pedal: Genelde downhill tahtalarında kenar kısımlarında olur slide atarken gaza basamış gibi yapıda olduğu için Longboard’larımızın kenarlarındaki hafif eğimli kesilmiş yerlere ”Gas Pedal” denir.

Griptape: Ayağımızı Longboard üstündeyken hakimiyetimizi arttırmak için tutmaya yarayan yapışkanlı ve tahtanın üstünde olan zımparaya ”Griptape” denir.

Goofy: Rehber ayağı sağ olanlar yani sağ ayak önde kayanlara ”Goofy” denir.

H

Hanger: Trucklarınızın tekerlekleri tutan uzun kısmına “Hanger” denir.

Half Shell Helmet: Full kasklara göre çenenizi kaplamayan yarım kasklara “Half Shell Helmet” denir.

Hard Wheel Sliding: Downhill sporcularının yüksek hızlardan sonra hızlıca girdikleri slide hareketlerine “Hard Wheel Sliding” denir.

HeelFlip: Tahtamızı ollie ile yükselttikten sonra dışarı doğru topuğumuzla yaptığımız döndürme hareketine “HeelFlip” denir.

Hippie Jump: Herhangi bir engelden atlarken Longboard’u alt taraftan atıp engelin üstünden zıplayarak geçtikten sonra tekrar tahtanın üstüne inilmesine ”Hippie Jump” denir.

I

Inch: Amerikan ölçü birimine “Inch” denir.

Inward Flip: Backside Pop Shove it ve HeelFlip hareketlerinin kombinasyonuyla içe doğru yapılan flip hareketine “Inward Flip” denir.

Indian Burn: Longboard kickleyerek trucklardan tutarak ele alınır herhangi bir engelden veya düz bir yerde adımlarken elle yapılan bir hareketle tahta 360 çevirildikten sonra trucklarından el serbest bırakılır ve boneless gibi üstüne atlanıp yapılan harekete ”Indian Burn” denir.

K

Kick: Tekme olarak düşünebilirsiniz. Tahtamıza ayağımızla vurmamıza veya uç kısımlara vurarak tahtayı kaldırmamıza “Kick” denir.

Kick Tail: Tahtamızın arka kısmının kick atmaya müsait şekilde tasarlanan tahtaların arkasına “Kick Tail” denir.

Kick Flip: Tahtamızı Ollie ile kaldırdıktan sonra içeri doğru denge ayağımızla tekmeleyerek yaptığımız harekete “Kick Flip” denir.

Kick Back: Bir elimizle tahtayı tutarken denge ayağımızın dışarda olduğu ve genelde dans hareketlerini yapan sporcuların manuel hareketini yaparken kullandıkları Longboard hareketine ”Kick Back” denir.

Kingpin: Longboardlarda dışarı dönük (reverse kingping) olan, kaykaylarda ise içeri dönük (traditional kingpin) olan Truckların(Dingillerin) içinde Hanger ve Baseplate’i bağlayan bushingleri yerleştirdiğimiz büyük vidaya “kingpin” denir.

Knee Pads: Longboard düşmelerinde en çok hasar alan yerlerimizden biri dizlerimizdir. Dizlerimizi korumak için taktığımız sert plastik pad gibi koruma ekipmanına “Knee Pads” denir.

L

Low Center of Gravity: Sporcu yere daha yakın olduğunda daha fazla dengeye sahiptir ve bu nedenle düşük bir ağırlık merkezi özellikle yüksek hızlarda çok önemlidir. Longboard’un yere en yakın olduğu tahtalara “Low Center of Gravity” denir.

Lock Nut: Kilit somun anlamına gelmektedir. Tekerleklerimizi veya Trucklarımızı tutmaya yarayan somunlara “Lock Nut” denir.


M

Mongo Goofy: Rehber ayağı sağ olanlar yani sağ ayak önde kayanlar tahtanın ön tarafına değil ters ayaklarını arka tarafa koyarak adımlayanlara ”Mongo Goofy” denir.

Mongo Regular: Rehber ayağı sol olanlar yani sol ayak önde kayanlar tahtanın ön tarafına değil ters ayaklarını arka tarafa koyarak adımlayanlara ”Mongo Regular” denir.

N

NSHKB: Northern Sun Handmade Kingsize Boards, markasının kısaltmasıdır. Türk El Yapımı Longboard Markası olan Northern Sun Boards’un Kısaltılmış haline ”NSHKB” denir.

Nollie: Ollie hareketi bildiğiniz üzere bir tahta zıplatma hareketidir. Nollie ise Tahtanın arka değil ön tarafından kickleyerek yapılan şekline ”Nollie” denir.

Nose: Tahtanın ön kısmına ”Nose” denir.

O

Off – Set: Tekerleklerin içindeki core placement’in iç kısma center sete oranla biraz daha yakın olan şekildeki tekerleklere ”Off Set” denir.

Ollie: Mucidi efsane kaykay sporcusu Rodney Mullen’dir. Bir engelin üstünden elimize kaykay veya longboard’u almadan yaptığımız harekettir. Kaykay temel hareketi ve aynı zamanda zıplatma hareketidir. Longboard tahtaları ağır ve kaykay kadar concave’i olmadığı için yapması oldukça zor olan harekete ”Ollie” denir.

P

Pumping: Dönüşlere giriş ve dönüşlerden çıkış esnasındaki tekerleklerin üzerindeki yatay kuvvetleri(kaymayı engelleyen) hızlanmak ya da mevcut hızını korumak için kullanmak. Kökeni sörfçülerin dalga üzerinde hareket yaparken hızlanmasını sağlayan vücut dinamikleri ile aynıdır. Surfskate türü boardlar(ya da en azından kısa boardlar) ile öğrenmesi ve yapması çok kolaydır ancak yorucudur ve çok fazla hızlanamazsınız. Dingil mesafesi 25inch+ ve arka truckların önden daha az döndüğü longboard’lar ile tekniği öğrendikten sonra tek bir defa iterek hiç adım atmadan uzun mesafeler gidebilirsiniz. Mantık olarak carvingin tam zıttıdır. Carving ile hız kesilir. Pumping ile de hızlanılır. LDP, long distance pumping yani uzun mesafe pump için özelleştirilmiş trucklar ile çok az efor harcayarak hızınızı koruyabilirdiğiniz tarza “Pumping” denir.

Pump Track: Longboard pistidir. Çeşitli yerlerde yukarı çeşitli yerlerde aşağıya doğru gitmektedir. Bunun amacı longboard kayarken aşağıya ve yukarıya doğru gitmeyi enerji harcamadan hızınızı devam ettirebilmektir. Bu tarz rampalara “Pump Track” denir.

Pre-Drifting:  Yokuş aşağı giderken çok sıkça kullanılan bu teknik, genellikle tahtanın üstünde olan kişinin viraja girmeden önce hızını düşürüp viraja daha geniş bir açıyla girmesine neden olur. Bunun yapılmasının nedeni virajı daha kolay ve kontrollü almaktır. Tahtanız yola paralel bir şekil alır, tekerleklerin sürtünmesi sonucunda yavaşlarsınız ve “Pre – Drifting” yapmış olursunuz.

Pintail: Genellikle Cruising yapanların kullandığı. Kuyruklu bir sörf tahtasına benzeyen pin/point sivri uç,  Longboard tahtalarına “Pintail” denir.

Pop: Tahtanın arka bölümüne tail’a verilen diğer ismine “Pop” denir.

Pivot Cup: Trucklarımızın Hanger ve Baseplate’i bağlandığı bushing dışında ucunda küçük bir yuva vardır. O yuvada Hanger’ın rahat hareket edebilmesi ve zarar görmemesi için takılan ufak plastik kaplara “Pivot Cup” denir.

Panhead-bolts: Bir vida çeşididir. Bu tip vidaların kullanılmasının sebebi Drop-Deck tahtalarda tahtaya zarar vermesin diye vida ile tahta arasında bir pul olmasıdır. Panhead denmesinin nedeni, Pan: Tava Head: Kafa Düzlem de bakılınca ters duran bir tavaya benzeyan vidalara “Panhead Bolts” denir.

R

Race: Hız ve sürerlilik bu tip yarışlarda önemli rol oynamaktadır. Türkçesi “yarış” olan bu etkinlik aslen Longboard da insanlarların birbiriyle yokuş aşağı virajlı yollarda yarıştığı ve ilk bitirenin galip olduğu bir etkinliktir. Bu tarz yarışlara “Race” denir.

Racing Leathers: Downhill yarışçıları tarafından kullanılan özel bir materyal ile yapılmış olan bir çeşit kıyafettir (koruma ekipmanı). Bu kıyafetin özelliği, board’un üstündeki yarışçıya ekstra koruma sağlar. Bu koruma hem rüzgardan korunmak için vardır hem de olası bir kaza anında kişinin alacağı hasarı minimuma indirmek için giyilmektedir. Yarış Derisi olarak da bilinen bu ekipman “Racing Leathers” denir.

Rebound: Longboard’un altında bulunan truckların kingpin’e bağlanırken baseplate ile hanger arasına ve hanger ile üst somunun arasına konulan, aralarında pul bulunan ve dönmeyi sağlayan bushinglerde görülen bir durumdur. Bu olayı siz dönerken tahtanın bir tarafına ağırlık vermenizden sonra bushing’in sahip olduğu yumuşak yapı nedeniyle eski haline geri dönmesinde gözlemleyebilirsiniz. Tahtanın bir tarafa dönerken verdiğiniz ağırlık sonucunda bushing de enerji depolanır ağırlığınızı çektikten sonra bushingde depolanan enerji bushing’i eski haline döndürülmesine “Rebound” denir.

Regular: Rehber ayağı sol olanlar yani sol ayak önde kayanlara ”Regular” denir.

Rocker:  Tahta’nın Muz’a benzer bir şekli olmasının nedeni merkezden yüksekliği (ağırlık merkezini) mümkün olduğu kadar yere yakınlaştırmaktır, bunun sonucunda uzun mesafelerde yol yapacak insanlar için konfor ve kolaylık sağlanır. Normal “U” şeklindeki rocker’ın yanında bir de “W rocker” vardır. Bu ise tahtanın ön ve arka ayaklarınızı koyacağınız noktalarda tahta yere daha yakındır iki ayağınızın ortası daha yüksektedir. Bunun amacı özellikle downhill yapan longboardculara ekstra tutuş sağlamak ve ağırlık merkezini mümkün olduğu kadar yere yakınlaştırmaktır. Longboard’un amacına göre tahtasının aşağıya doğru aldığı şekle “Rocker” denir.

Round Lip: Bu tipteki tekerleklerin yanakları (dışa bakan tarafları) yuvarlaklaştırılmıştır, daha az agresif bir yapısı vardır. Bu tipteki tekerlekler genellikle longboard un dans ve freeride/freestyle branşıyla ilgilenenler tarafından kullanılmaktadır. Yumuşatılmış yanakları daha az yol tutuşu sağlar ve sonucunda slide gibi hareketlerin uygulanması kolaylaşır. Normal kaykay tekerleklerinin de yanak profili de böyledir. Bu tipteki tekerleklere “Round Lip” denir.

Risers: Truck ve Tahta arasına koyulan Longboard tahtanızın yükselmesine ve wheel bite riskini azaltmaya yönelik takılan plastik veya tahta pad’lere “Risers” denir.

S

Speed Wobble: Yüksek hızda truckların kontrolsüz şekilde sağ ve sola dönerek sizi ustunden atmasına “Speed Wobble” denir

Sliding: Yüksek hızlarda ayak freninin yetmediği durumda tekerlekleri kaydırarak yaptığımız durma hareketine “Sliding” denir.

Slide Gloves: Longboard slide hareketleri yaparken ayakta yapılan slide dışında yüksek hızlarda yere eğilip elimizi yere koyarak yaptığımız slide hareketleri vardır. Yerden destek alarak yaptığımız slide hareketlerinde elimizin yerle temas ettiğinde hasar almasını engelleyen eldivenlerin iç tarafında, eldivene yapıştırılmış plastiklerin olduğu slide eldivenlerine “Slide Gloves” denir.

Sharp Lip: Bu tipteki tekerleklerin yanakları (dışa bakan tarafları) keskindir ve dik açıları vardır. Bu tip tekerlekler’in yol tutuşu çok yüksektir bu yüzden downhill racing de kullanılmaktadır. Keskin yanakları sayesinde sağladığı ekstra yol tutuşu virajları alırken kolaylık sağlar. Bu tipteki tekerleklere “Sharp Lip” denir.

Stand-up Slides: Yerden destek almadan ayakta yaptığımız slide hareketlerine “Stand-up Slides” denir.

Shut Down Slide: Yerden destek alarak yaptığımız slide eldiveniyle yerden destek aldığımız slide hareketlerine “Shut Down Slide” denir.

Spray On Grip: Tahtamızın üstündeki zımparaların şekilli olanları değil renkli veya desenli olanlarına ya da kendi desenimizi çıkıp yaptığımız zımparalara “Spray On Grip” denir.

Speed Rings: Truckların Axle kısmında tekerleklerin içindeki rulmanların kullanım esnasında sıkışarak rulmana baskı yapmasını engelleyen, hasar almasını engellemesi dışında rulmanın daha iyi performansta gitmesine yardımcı olan küçük yüzük şeklinde demir halkalara “Speed Rings” denir.

Side-Set: Tekerleklerin içindeki core placement’in trucklara en yakın olan şekildeki tekerleklere ”Side Set” denir.

Shields: Longboard tahta önüne koyulan plastik koruma ekipmanıdır, aynı zamanda Wheel Shields olarakta kullanılan modelde tekeri korumaya hatta shieldslerin üstüne basarak fren yapma gibi özellikte olan ekipmanlara “Shields” denir.

Shock Pads: Tahtamızla hareket yaparken veya cruising esnasında titreşimi veya bir yükseklikten tahtamızla atladığımızda tahtanın yere inerken vermiş olduğu şoku azaltmaya yarayan truck ve tahta arasına yerleştirilen bazen riser & shock pad olarakta satılan yumuşak pad’lere “Shock Pad” denir.

Shove It: Bu hareket shuv-it, pop shove it olarak da bilinir. Genellikle freestyle longboard sporcularının yaptığı bir harekettir, hareketi yapmak için tahtanın “Tail” (arkadaki yükseltili) kısmına ağırlığınızı verip aynı anda bilekten döndürme sonucunda tahta arkaya doğru 180° döner ve hareketi yapmış olursunuz. Bu hareketin çeşitleri vardır arkadaki tail kısmından yapmanın yanında öndeki nose kısmından da (eğer mevcutsa) yapabilirsiniz. Aynı işlem burada da geçerlidir nose kısmına ağırlığınızı verip bilekten tahtayı döndürmeniz sonucunda tahta ön tarafa doğru 180° dönecektir. Tahta’nın dönme açısına göre 360° gibi diğer hareketleri de vardır. Tahtayı döndürme hareketine “Shove it” denir.

T

Tail: Tahtanın arka kısmına “Tail” denir.

Torsional Flex: Bu işlem özellikle longboard un pump, slide, carve ve slalom alanlarında işe yaramaktadır. Tahtanızı bir araya getiren malzemelerin birbirleriyle etkileşimi sonucunda üstünde olan basınç etkilemeksizin merkeze geri dönmesine “Torsional Flex” denir.

Top Mount: Tahtanın alt kısımına normal kaykaylardaki gibi taktığımız şekildeki Longboard’lara “Top Mount” denir.

U

Urethane: Türkçede üretan olarak bilinen bazen kendi başına bazen ise bir polimer bileşimi sonucunda kullanılan bir termoplastiktir. Sentetik reçineler sayesinde oluşan; ısınma, soğuma, sertleşme ve yumuşama aşamalarını üst üste tekrar tekrar gerçekleştirebilen bu malzemeye üretan/poliüretan denilmektedir. Bu maddeden başka bileşimler sonucunda çeşitli sertlikler elde edilebilmektedir. Tekerleklerin yer ile arasında olan sürtünme sonucunda ısı ortaya çıkar ve poliüretan dediğimiz bu malzeme ısıya fazlasıyla dayanıklıdır bu yüzden kullanılmaktadır; bushinglerde kullanılmasının sebebi ise yine bir diğer sebebi ise tekrardan ısıya dayanıklı olmasıdır. Tahtanızı sağa sola yatırdıkça esneklik potansiyel ve ısı enerjisi üretmiş olursunuz. En güzel tarafı ise çeşitli renklerde bulunmasıdır. Profesyonel Longboard teker veya bushinglerinde “Urethane” kullanılır.

Ultracush: Bir longboard/kaykay ayakkabı markası olan Vans’in piyasaya sürdürdüğü ve ayakkabılarında kullandığı bir teknolojidir. Kaykay/longboard ayakkabılarının alt tabanı çok ince olduğu için birnevi kemik üstünde yürüyormuş gibi bir his uyandırır. Vans markası ise bu soruna “Ultracush” çözümünü bulmuştur. Ultracush Vans ayakkabılarının içinde gelen mavi, yumuşak bir tabakadır. Sağladığı avantaj ise ayağa alınan darbeyi minimuma indirmektir. Kaykay camiasında çığır açan bu buluşa “Ultracush” denir.

V

Varial Kickflip: Tahta üzerinde yapılan old school bir harekettir. Tahtada yapılan kickflip’e benzemektedir. Bu hareketi yaparken esnek bir tahtaya sahip olmak leyhinize sonuç verecektir. Bir ayağınızı tahtanın sağ diğer ayağınızı ise sol kısmına koymanız gerekir. Ayaklarınızın birisi tahtayı yukarıya doğru ittirirken diğeri aşağı ve yana doğru ittirir ve tahtanızın esnekliği tahtanın yerden yükselip yaptığınız harekete “Varial Kickflip” denir.

W

Wheelbase: Birbirinden uzaklaştıkça dengenin daha çok arttığı, tahtanız  ön truck ve arka trucktaki tekerlerin mesafesine “Wheelbase” denir.

”W” Concave: Genellikle Downhill’de kullanılan bu tahta şeklinin yapılış amacı kişinin ağırlık merkezini olabildiğince yere yakınlaştırmaktır. Bunun sonucunda kişinin dengesini koruması ve kontrol sağlaması kolaylaşır. “W” şeklinin ilk aşağıya doğru inen kısmına (regular/goofy’ye göre) ön ayağınızı ikinci aşağıya inen (tahtanın arkasında) kısıma ise arka ayağınızı koymanız hedeflenmiştir. Şekli “W”ya benzer bu tahtalara “W Concave” denir.

Wheel Wells: Tahtanın Wheel Bite gibi risklere girmemesi için teker kısımlarındaki tahtanın iç tarafındaki kesilmiş oyuklarına “Wheel Wells” denir.

Wheel Bite: Tahtanın dönüş hareketleri esnasında tekere sürterek ani olarak sizi tahtadan fırlatmasına “Wheel Bite” denir

Width: Tahta genişliğinin Longboard sporunda bir çok farklı çeşidi vardır. Deck width dediğimiz tahta genişliğidir, Axle width yani dingil/aks genişliğidir. ama özünde kişinin kendi isteğine bağlı olarak, kendi rahatlığı ön planda olacak şekilde seçilmelidir. Tahta genişliği ile aks genişliği Amerikan ölçü birimi olan “Inch” ile ölçülmektedir. Tahtanızın genişliğine bağlı olarak bir aks/dingil seçmeniz gerekir. Genişlik veya En olarak bilinen terime “Width” denir.